Brzdový
motor s brzdou typu non-excitace AC na brzdu
namontovanou na zadní části motoru. Je-li motor
vypnut je současně zabrzděn a jeho zátěž je
udržována stejně jako předtím .
U
reverzibilních motorů je brzda spojena s
jednofázovým motorem.
Použijeme-li motor jako zdroj
dynamické síly, nemůžeme jej pak zastavit v krátkém
čase a udržet jej na pozici, kde se zastaví.
Indukční motor se nemůže zastavit okamžitě. Vypneme
- li napájení
vykoná ještě
30 ~ 40 otáček.
U
reverzního motoru to činí 5 ~ 6 více otáček.
V
případě, že motor vyžaduje, aby zastavit okamžitě,
může použít brzdový modul.
Brzdový
modul tvoří elektronický brzdový okruh, který může
zastavit motor okamžitě, ale nedokáže držet
kroutící moment.
(Doběh
je méně než jedno otočka naprázdno.)
Elektromagnetická brzda střídavého
typu, excitace je též namontována na zadní
části motoru . Doběh motoru
1 až 4 otáčky doběhu otáčení v
okamžiku, kdy je vypnuto napájení.
Časté
okamžité směrové změny jsou možné. Lze jej zastavit
až
šestkrát za minutu.
(Je
však zapotřebí více než 3 sekundy setrvat při
zastavení.) Pro motor a brzdu lze může použít stejný
napájecí zdroj.
Usměrňovací obvod je zastavěn v
brzdě, takže brzda může použít stejný síťový zdroj,
jako motor.